De uitvoering van de WMO, jeugd- en participatiewet ligt bij de gemeenten. Door een toenemende zorg- en ondersteuningsbehoefte komen de beschikbare budgetten steeds meer onder druk te staan. Het komt vaker voor dat een deel van de ondersteuning bij maatschappelijke organisaties (mo's) neergelegd wordt. Daar is kennis en kunde voorhanden die prima in te zetten is. Daarvoor is het wel een voorwaarde dat deze mo's toereikend uitgerust zijn en blijven. Door de provinciale mo’s te verbinden met de lokale organisaties en de krachten te bundelen, kan dit bereikt worden. SMOL is hiervoor een systematiek aan het ontwikkelen waarbij partijen verbonden worden met als doel een efficiënte, duurzame samenwerking en aanhakend op de speerpunten van het gemeentelijk beleid.

Wil je voor jouw gemeente de verbinding tussen lokale en provinciale maatschappelijk organisaties een extra impuls geven? Neem dan contact met ons op.