SMOL is penvoerder van verschillende projecten:

Een vindplek van maatschappelijke organisaties in Limburg.

Een podium voor (burger)initiatieven en een Limburgse zoekmachine. Eenvoudig informatie lokaal vinden, delen en zelf berichten plaatsen.

Ervaringsdeskundigen als didactische werkvorm bij het vak burgerschap.

Systematiek waarbij partijen verbonden worden met als doel een efficiënte, duurzame samenwerking en aanhakend op de speerpunten van het gemeentelijk beleid.

Daar waar voor mensen de stap richting formele zorg of hulpverlening vaak groot is, blijken MO’s toegankelijker te zijn.

Project Nieuwe Wegen
Hoe kun je deze kennis en kunde ook anders inzetten? Op andere terreinen of door andere activiteiten te ontwikkelen? SMOL begeleidt maatschappelijke organisaties hierin.Vrijwilliger van de Toekomst
Voor het behouden en binden van vrijwilligers nu en in de toekomst zien wij het als een taak om een alliantie op te richten.