Iedereen kan in zijn leven wel een keer tegenslag ervaren waar hij wat hulp bij zou kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld door: schulden, rouwverwerking, eenzaamheid. Bewezen is dat hoe mensen zich voelen en functioneren op hun werk, voor 70% bepaald wordt door de privéomstandigheden. Dit kan leiden tot depressie, ziekte en uitval. Werkgevers weten vaak niet dat MO’s juist op deze terreinen kunnen helpen en ondersteunen. Daardoor kan uitval worden beperkt of voorkomen. Daar waar voor mensen de stap richting formele zorg of hulpverlening vaak groot is, blijken MO’s toegankelijker te zijn. SMOL is in gesprek met het LWV om te kijken hoe we voor werkgevers de meerwaarde van MO’s inzichtelijk kunnen maken.

Wil je weten wat MO’s kunnen betekenen voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.